Kahramanmaraş Büyükşehir Belediye Başkanı Hayrettin Güngör, çevrimiçi olarak yayınlanan Kent Kulisi programında Gazeteci Neşe Yıldızhan ve Mehmet Fiskeci’nin konuğu oldu. Yıldızhan ve Fiskeci’nin sorularını yanıtlayan Başkan Hayrettin Güngör; şehirde altyapıdan turizme, üstyapıdan ulaşıma tüm alanlarda hayata geçirilen ve planlanan yatırımlara ilişkin bilgiler aktardı. Başkan Hayrettin Güngör, “2019 yılından günümüze kadar şehrimize toplamda 4 Milyar TL’lik yatırım kazandırdık. Yıllar itibariyle de yatırımlarımız artarak devam ediyor. 2022 yılında ise yatırım miktarımız 2,6 Milyar TL. Bu seviyelere ulaşmamızda mali yapımızı, insan kaynaklarımızı ve proje yönetimimizi disipline etmemiz çok büyük katkı sağladı. Ortada bir başarı varsa bu bireysel başarıdan ziyade ekip işidir. Sayın Cumhurbaşkanımızın liderliğinde hükümetimiz, bakanlıklarımız, milletvekillerimiz, teşkilatımız ve tüm paydaşlarımızla birlikte şehrimizin katma değerini daha da ileriye taşımak için gayret ediyoruz” dedi.

BİNEVLER BÖLGESİ CADDE YENİLEME PROJESİ

Binevler Bölgesi Caddesi Yenileme Projesi’nde devam eden süreçlere ilişkin bilgiler aktaran Güngör, “Onikişubat ve Dulkadiroğlu ilçelerimizin altyapısının en az yüzde 70’inin yenilenmesi gerekiyordu. Yoğun yerleşimin olduğu bir alanda altyapı çalışması gerçekleştirmek zor bir süreç. Hem hayata geçirilirken büyük şikâyetler alıyorsunuz hem de üstü kapatıldığında görünmeyen yatırımlar. Şehrimizin en büyük cazibe alanlarından Binevler bölgesinde yağmursuyu kanalı neredeyse hiç yoktu. İçmesuyu ve kanalizasyonu da bir plan dâhilinde yapılmamıştı. Biz de bu bölgemizin alt ve üstyapısını bütünleşik bir plan dâhilinde yapmaya karar verdik ve çalışmalarımıza başladık. Gerçekten zor ve riskli bir karardı ancak şehrimizin geleceği için bunu yapmak zorundaydık. Bunun için AB fonundan yarısı hibe yarısı uzun vadeli kredi olmak üzere toplamda 100 Milyon Euro kaynak temin ettik. Bölgenin içmesuyu ve kanalizasyon hatlarını yeniledik ve yeni yağmursuyu hatları kazandırdık. Yeni yaya, yürüyüş ve bisiklet yolları inşa ettik. Dekoratif aydınlatma ve kent mobilyalarıyla bölgeye yeni bir görünüm kazandırdık. Orta refüjü makul ölçüde daraltarak yolun genişliğini de artırdık. İnşallah Mart ayında da asfalt uygulamalarımızı gerçekleştireceğiz” dedi.

ŞEHRİN ULAŞIM AĞI GÜÇLENDİRİLİYOR

Şehirde tamamlanan ve planlanan ulaşım yatırımlarından bahseden Başkan Güngör, “Tevfik Kadıoğlu Köprülü Kavşak ve yeni Kanlıdere Köprüsü’nü hamdolsun hedeflediğimiz sürede bitirerek hizmete açtık. Şehrimizin yeni yerleşim yerlerinden Önsen bölgesine ulaşım sağlayan ve uzun yıllardır gündemde olan İmran Kılıç Köprüsü ve Bulvarı’nı da şehrimize kazandırdık. Bu proje sayesinde Önsen ile şehir merkezi arasındaki ulaşım yarı yarıya kısaldı. Kuzey Çevre Yolu şehrimiz için son derece önemli bir arter. Sayın Cumhurbaşkanımızın talimatları ile burayı Karayolları Genel Müdürlüğü’ne devrettik. Kuzey Çevre Yolumuzu Karayolları yapacak. Projenin programa alınması için teklif süreci başladı. İnşallah önümüzdeki süreçte Karayolları çalışmalara başlayacak. Ağcalı Kavşağı’ndan Adana Yolu’na doğrudan ulaşım sağlayan Güney Bağlantı Yolu’nu da trafiğe açtık. 30 Milyon TL’lik bu ulaşım yatırımı sayesinde Kayseri – Adana istikametinde yolculuk yapan araçlar şehir içi trafiğe takılmayacak ve kavşakların trafik yükü büyük ölçüde hafifleyecek” diye konuştu.

ŞAİRLER TEPESİ MARKALAŞIYOR

Şairler Tepesi ismiyle markalaşacak tesise ilişkin bilgiler aktaran Başkan Hayrettin Güngör, “Teras Kafe olarak bilinen ve Şairler Tepesi ismiyle markalaştırdığımız bu tesiste çok kapsamlı bir çalışma gerçekleştirdik. Burası gerçekten şehrimizi panoramik açıdan gören son derece nezih bir mekân. Toplamda 100 dönümlük alana sahip bu tesis, Kahramanmaraş’ımızın şiir ve edebiyatın başkenti kimliğinden de izler taşıyor. Tesisimizde hizmet verecek olan yeni restoran alanımızın adını Ahir Sofrası olarak belirledik. Çay bahçeleri ise Sezai Karakoç ve Abdurrahim Karakoç’un şiirlerinin isimlerini taşıyacak. Birinin ismi Bahçe Mihriban, diğerinin ise Bahçe Monaroza olacak. Ahir Sofrası restoranımız faaliyet göstermeye başladı” ifadelerini kullandı.

ÇAMLICA VE ÇINARALTI’NA YENİ MEKÂNLAR

Çamlıca ve Çınaraltı Sosyal Tesisleri’nde hayata geçirilen projelerden bahseden Başkan Güngör, “Çamlıca Sosyal Tesisleri’nde çalışmalarımız tüm hızıyla devam ediyor. Kaba inşaatı tamamlanmak üzere. Çam ormanlarının içerisinde, doğa ile iç içe son derece mükemmel bir tesis oluyor. İnşallah yeni sezonda burası da faaliyete geçecek. Çamlıca; kafeteryası, restoranı ve sosyal donatı alanlarıyla yerli ve yabancı turistlerin büyük beğenisini kazanacak. Pınarbaşı, Çınaraltı olarak bilinen bölge bizim marka değeri en yüksek mesire alanlarımızdan biri. Buraya da yeme içme mekânları, sosyal donatıları, oyun grupları ve yeşil alanlarıyla son derece nezih bir mekân kazandırıyoruz. Projemizi hazırladık, ihale sürecimiz devam ediyor. Çınaraltı Pınarbaşı Sofrası olarak markalaşacak tesisimizle misafirlerimizi en güzel şekilde ağırlayacağız” dedi.

TARİHİ MEKÂNLAR TURİZME KAZANDIRILIYOR

Tarihi konaklarda devam eden restorasyon çalışmalarına değinen Başkan Güngör, “Sarayaltı Caddemizi genişlettik. Burası hem tarihi dokumuza ulaşım sağlayan hem de Trabzon Caddesi’ne alternatif güzergâh oluşturan bir arter. 8 metrelik yolu 18 metreye çıkardık. Bölgeye bir de yeni köprü kazandırdık. Bu bölgede 3 konağımız var. Kadıoğlu Konağı, Hayrigül 1 ve 2 evleri. Burada restorasyon çalışmalarına başladık. Kadıoğlu Konağı, 12 odalı butik otel olarak faaliyet gösterecek. Hayrigül evleri ise Kahramanmaraş gastronomisinin lezzetlerini misafirlerine sunacak. Bu projemizle hem tarihi yapılar ayağa kalkacak hem de bölge cazibe merkezi haline gelecek. Milli Mücadele kahramanımız Arslanbey’in konut olarak kullandığı konakta restorasyon çalışmalarımızı tamamlıyoruz. Kocabaş Gastronomi Merkezi’nde de son aşamaya geldik. Hasan Kocabaş Konağı’nın restorasyonu için ihalemizi gerçekleştirdik, çalışma başladı. İnşallah buranın da tarihi dokusunu muhafaza ederek restorasyonunu gerçekleştireceğiz” cümlelerini kaydetti.

TARİHİ ADA AYAĞA KALDIRILIYOR

Gelen soru üzerine tarihi adada hayata geçirilen ve planlanan projeleri anlatan Güngör, “ Tarihi Kahramanmaraş Kalesi’nde gerçekleştirdiğimiz restorasyon çalışmalarının ardından Kapalı Çarşı’da cephe iyileştirme projemizi hayata geçirdik. Kapalı Çarşı’mızın cephesini yenileyerek şehrimizin tarihi dokusuna uygun hale getirdik. Kalemizin çevresindeki yapılarda da cephe iyileştirme çalışmalarımız etaplar halinde sürüyor. Acemli Camii ile Kale arasındaki dönüşüm projemizde de son aşamaya geldik. İnşallah önümüzdeki süreçte bu projemizi de hayata geçireceğiz. Butik otel, yürüme alanları, kültür merkezi ve çarşısıyla cazip bir alan oluşturacağız. TOKİ iş birliğiyle hayata geçirdiğimiz Yusuflar (Tekke) Kentsel Dönüşüm projesinde süreçler hızla sürüyor. Tamamlanan rezerv konutlara hak sahipleri taşındı. İnşallah kalan konutları da en kısa sürede tamamlayacağız. Tarihi dokuyu muhafaza ederek yatay mimariye uygun yeni yapılarla Tekke’nin de dönüşümünü sağlayacağız” diye konuştu.

TURİZM ALANLARIMIZIN CAZİBESİ ARTIRILIYOR

Başkan Güngör, gelen soru üzerine turizm alanlarında devam eden ve planlanan projelerden bahsetti. Güngör, “Yedikuyular Kayak Merkezi, bölgemizin en önemli kış turizm alanlarından bir tanesi. Tesisimizde konaklama ve yeme içme alanlarımızı, pist sayımızı ve uzunluğunu artırıyoruz. İnşallah hayata geçirdiğimiz ve planladığımız yatırımlarla bu tesisimizin cazibesini daha da artıracağız. Ilıca, bölgenin en önemli sağlık turizm merkezlerinden bir tanesi. Buraya ulaşım sağlayan yolumuzu yeniledik. İnşallah Ilıca’ya bir de otel ve kongre merkezi kazandıracağız. Ilıca’da bir de sokak sağlıklaştırması ve cephe iyileştirmesi projemiz var. İnşallah bu projelerle Ilıca’nın turizm potansiyelini ve cazibesini katbekat artıracağız. Şehrimizin en önemli turizm alanlarından Yeşilgöz’de çevre düzenleme uygulamalarımızı tamamladık ve 2’nci etap çalışmalarımıza başladık. Bölgeye yeni bir yeme içme mekânı kazandırıyoruz. Diğer bir turizm alanımız olan Ali Kayası’nda da Cam Teras projemizin temelini attık. Burası cam teras, yeme içme ve yürüyüş alanlarıyla şehrimizin en önemli turizm mekânları arasındaki yerini alacak. İkinci ve üçüncü etap çalışmalarıyla da Ali Kayası’nın cazibesini ve katma değerini daha da artıracağız. Dünyanın en güzel cam teraslarından birisi olacak” ifadelerini kullandı.

ŞEHİR MEYDANI VE STADYUMLARIN DÖNÜŞÜMÜ

Şehir Meydanı ve Stadyumların dönüşümü projesinde devam eden süreçlerden bahseden Güngör, “Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı’mız ile iş birliği içerisinde hayata geçirdiğimiz Şehir Meydanı projemiz gerçekten çok büyük bir yatırım. İl Özel İdare Binası’nın yıkımını tamamladık. Projemiz son aşamaya geldi. Anlaşma süreci devam ediyor. Bin 500 araçlık otoparkı, iş yerleri, yeşil alanları, sosyal donatıları ve yeme içme mekânlarıyla şehrimize yakışır bir proje olacak. Valilik binamızı da Kültür Park’ın bulunduğu alana taşıyoruz. 12 Şubat ve Hanefi Mahçiçek Stadyumlarımızda başlattığımız dönüşüm çalışmalarımız devam ediyor. Hanefi Mahçiçek Stadyumu’nun bulunduğu alana geniş kapsamlı bir spor kompleksi kazandıracağız. Önümüzdeki aylarda stadyum ve tam olimpik yüzme havuzumuzun ihalelerini gerçekleştirerek derhal çalışmalara başlayacağız” dedi.

TOPLU TAŞIMADA KAHRAMANMARAŞ MODELİ

Toplu taşımada Kahramanmaraş Modeli’nden ve Kampüs Büs’den bahseden Başkan Güngör, “Büyükşehir Belediyesi olarak toplamda 441 araçla şehrimizde toplu ulaşım hizmeti veriyoruz. Bunların 401’i özel halk otobüsü, 40 tanesi de belediye otobüsü. Hemşehrilerimizin toplu ulaşımdan daha uygun fiyatlarla faydalanabilmesi için Büyükşehir Belediyesi olarak özel halk otobüsü esnafımıza çok büyük maddi desteklerde bulunuyoruz. Kahramanmaraş modeli adını verdiğimiz bu model gerçekten de Türkiye’ye örnek oldu. Eğer biz bu sübvansiyonları sağlamamış olsak hemşehrilerimiz toplu taşımadan mevcut fiyatların çok daha üzerinde bir şekilde yararlanmış olacaktı. Geçtiğimiz günlerde üniversite öğrencilerimize müjdelediğimiz ücretsiz KampüsBüs’ü hayata geçiriyoruz. İnşallah onlar da 2 Ocak tarihinden itibaren KYK Yurdu ile üniversite arasındaki ring seferinden ücretsiz olarak faydalanabilecek” ifadelerini kullandı.