Kahramanmaraş Merkez Dulkadiroğlu İlçe Belediye Başkanı Necati Okay, Birlik Vakfı Milli Türk Talebe Birliği Konukevi'nde kalan öğrencilerle bir araya geldi. Öğrencilerle sohbet etti.

Dulkadiroğlu Belediyesi'nin yapmış olduğu hizmetleri ve bu yıl yapılacak olan çalışmaları anlatan Dulkadiroğlu Belediye Başkanı Okay, Birlik Vakfı Milli Türk Talebe Birliği’nin faaliyetleri hakkında bilgiler alırken, bir araya geldiği öğrencilerle sohbet etti.

Sivil toplum örgütleri ziyaretlerini sürdüren Necati Okay, Birlik Vakfı, Milli Türk Talebe Birliği Konukevinde, Birlik Vakfı Başkanı Ökkeş Alper Erşahan, Birlik vakfı Medya ve Tanıtımdan Sorumlu Başkan Yardımcısı ve Yurt Sorumlusu Cemil Toktay, Birlik Vakfı Kurucular Kurulu Üyesi 23 Dönem Kahramanmaraş Milletvekili Cafer Tatlıbal, Birlik Vakfı Yöneticileri, Milli Türk Talebe Birliği Başkanı Abdurrahim Durdu ve yöneticileri ile  burada kalan öğrencilerle bir araya geldi. Milli Türk Talebe Birliği’nin faaliyetleri hakkında bilgiler aldı. Okay burada, Dulkadiroğlu Belediyesi’nin yapmış olduğu ve yapacağı hizmetleri anlattı.

Okay, Dulkadiroğlu Belediyesi’nin yapmış olduğu hizmetler hakkında şu bilgileri verdi:

“Kahramanmaraş’ın Büyükşehir olmasıyla beraber Kahramanmaraş Merkezde iki ilçe kuruldu. Bunlardan birisi de Dulkadiroğlu ilçesi. Biz Dulkadiroğlu İlçe Belediyesi olarak Belediyemizin kuruluşunu tamamladık. Kuruluşun tamamlanmasının ardın, Kahramanmaraş’ın önceliklerini tespit ettik. Halkımızın taleplerini aldık. Bu talepler genelde, yol, ve kilit parke talepleri idi. Yeni yol açılmaları idi. Biz aciliyet durumlarına göre planlama yaparak.

Öncelikle alt yapı sorunlarını bitirecek çalışmalar başladık.  Hemen Özel idarenin elinde bulunan Asfalt şantiyesine 100 bin TL harcayarak iyileştirme yaptık. Ve çalışmalar başladık. Toplamda 450 km asfalt çalışması yaptık. Bunun 350 kilometresi sıcak asfalt çalışması.  Bazen el arabası ile asfalt döktüğümüz sokaklar oldu. İlçemizde %95 oranında yol sorunu çözüldü. Yeni imar alanları ile ilgili yol çalışmalarımız olacak bundan sonra” dedi.

Okay; “3 Milyon Metrekare 570 km uzunluğunda kilit parke yol çalışması yaptık. 80-90 km berkitme yol yaptık. 70 km yeni yol açtık. Yol bizim önceliğimizden çıktı artık.  Ancak yeni imar alanlarında yol ihtiyacı bitmeyecek. İhtiyaç hâsıl oldukça yol çalışmalarımız devam edecek. Kamu külliyesi inşaatımız devam ediyor. Külliye içerisinde bulunan belediye binamız ağustos ayında tamamlanacak” diyerek, şunları anlattı:

“Dulkadiroğlu Belediyesi olarak Türkiye’de ilk olan bir proje yapmak istedik: Kamu Külliyesi Projesi. Bunun içerisinde, Belediye Hizmet Binası, Kaymakamlık, İlçe Emniyet Müdürlüğü, Tapu Müdürlüğü, Tarım İlçe Müdürlüğü gibi kurumların da yer alacağı bir külliye yapalım dedik. Belediyemiz kurulduktan sonra hemen bununla ilgili çalışmalar yaptık. Vatandaşlarımızdan gönüllüğe esas olmak üzere, belediyemize yer verdiler.  Burada 50 dönüm alan çıkardık. Vatandaşımızın kamu kurumları ile ilgili olan işlerini bir yerde halletsin istedik.

Proje çalışmasından sonra 14 ay süreli ihale aşamasına geçtik. Belediye Hizmet Binamızın inşaatı hızla yükseliyor ve Ağustos ayında hizmete girecek. Kamu Külliyesi alanında 800 araçlık otopark, Kurum binaları, meydan, çarşı, Fuaye, nikah salonu, kreş alanı Cami gibi sosyal donatılar da olacak. Toplamda 8 bina olacak. Trabzon Bulvarı’na rakip ve Kahramanmaraş’ın gözde bir yeri olacak. Yeni bir Kıbrıs Meydanı yapacağız. Kuzey Çevre yolu bağlantıları, yeni bulvarla burası cazibe Merkezi olacak. Burası bir prestij caddesi olacak,

Kırsal alan ve şehirde altyapı çalışmaları bittikten sonra, sosyal tesis çalışmalarına başladık. 4 sosyal tesis tamamlandı.  4’ü bitmek üzere,  1 tanesi yeni başladı. 2 tanesi de başlayacak. Kalan sosyal tesislerimiz de yazın bitecek. Şehirde ne varsa kırsal alanda da olacak sözümüzü de yerine getirmiş olduk. Yine Gençlik Merkezleri yapıyoruz. 4 Tane Gençlik Merkezi yapıyoruz. Bunlar Namıkkemal, Karacasu, Kamu Külliyesi ve Gazipaşa Mahallelerinde olacak.  Kamu Küllüyesi alanında 7 dönüm içerinde yapılacak olan Gençlik Merkezimiz Gençlik ve Spor Hizmetleri İl Müdürlüğümüz yapacak. Spor alanında yaptığımız hizmetlerimiz var. Yahya Kemal Mahallesi’nde yarı olimpik yüzme havuzu yaptık. Doğukent’te Kahramanmaraş’ın en büyük spor Kompleksini yapacağız.  11 Ayda tamamlanacak.

Arkelojik ve Kentsel sit alanları bizim bölgede. Turizm açısından da yapılan çalışmalarımız var. Germenica Mozaikleri ile alakalı  Kültür Bakanlığımızın çalışmaları var. Biz bu bölgede fazla bir şey yapamıyoruz. Anıtlar Yüksek Kurulu’ndan izin konusu var. Bu bölgede 3 bin 900 ev var. Bunların geleceği ile ilgili çalışmalar devam ediyor.  Biz yine Turizm konusu ile alakalı olarak. Tarihi konakları restore ediyoruz. Mutfak müzemizi açık.  Mutfak Müzemize 3 ayda 6 bin kişi uğradı. Yine Mutfak Müzemizin yanında ve arka taraflarındaki konak restorasyonlarımız devam ediyor.  Bahtiyar yokuşu sokağında 17 tarihi evde restorasyon yapıyoruz.  Sokak iyileştirme çalışmaları yapıyoruz. Yine Mutfak müzemizin bir odasında bir masal odamız var. Buraya ses stüdyosu kuruyoruz. Üdürgücü Konağı restorasyon çalışmaları sırasında  Roma dönemine ait mezar çıktı.  Bununla ilgili çalışmalar devam ediyor.

Büğlek Mahallesi üstünde Yedikuyular yolu üzerinde 400 dönüm alanda B tipi Mesire alanları yapacağız. Bunun ilk etabı olan 100 dönümlük alanda çalışmalar tamamlanmak üzere, Burada 2 bin 500 metre yürüyüş yolu, küçük hayvanat bahçesi,  60-70 kişilik toplantı odası, Kır Düğü için ayrılan alan. Mescit, lavabo, piknik alanları gibi kısımlar var.  İkinci etap 100 dönüm alanda Doğal yaşam Parkı karşında Heyecan merkezi olacak. Yine Yalnızardıç mevkiinde 500 dönüm alanı ormandan aldık. Burasına A Tipi Mesire alanı yapacağız.  Buraya bungola evleri, dil okulları, dil köyü, falan olacak.

Yedikuyuları kimse bilmezdi ilk kar festivalini yaptık. Halkımız hem burayı tanıdı hem karı sevdi. Büyükşehrimizde buraya kayak merkezi yaptı. Şu anda Türkiye’de önemli kayak Merkezlerinden birisi oldu.  Türkiye’nin her yerinden buraya gelen vatandaşlarımız var. Buraya yapılacak oteller, sosyal tesislerle burası Türkiye’nin en iyi cazibe Merkezlerinden birisi olacak. Burası yapılan parklar,  sosyal tesisler ve otellerle yeni cazibe merkezi olacak.

Belediyemizin çalışmaları saymakla bitmez. Yine Halkımızın toplu konut ihtiyacını gidermek için 1400 konutluk YeniKent Projemize başladık. İçerinde çarşı, cami, okul, parklar, kafeler, sosyal donatılar olan konut projemize başladı. Yine Çok yüksek standartlı olan 70 kişilik Kız Öğrenci Yurdumuzun inşaatı Doğukent Bölgesinde devam ediyor. Yine Doğukent Bölgesi’nde halkımızın ihtiyacı olan Düğün Salonu yapacağız.  Bayan Personellerimiz 8 bin yüz konutu ziyaret etti. Bayanlarımızın ve mahalle sakinlerinin isteklerini dinledik. En çok Semt pazarı isteği çıktı. Bizim bölgede 6 olan semt pazarı sayısını 11’!e çıkarıyoruz.

Geçtiğimiz yıllarda Ramazan Ayında verilen iftarları her gün yerine 3-4 sayı ile sınırlayacağız. Bunun yerine 10 bin olan gıda paketi sayımızı 15 bin adete çıkaracağız. Daha çok ihtiyaç sahibine ulaşacağız.  Bizim çalışmalarımızın hepsi bir plan dahilinde öncelik sırasına göre devam etmekte.”

Okay daha sonra kendisine yöneltilen soruları cevapladı. Öğrencilerle ve yöneticilerle hatıra fotoğrafı çektirdi.