Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, günlük 1 milyon 200 bin yolcuya hizmet verebilecek kapasitede ve 80 kilometre hıza sahip Pendik-Sabiha Gökçen Havalimanı Metro Hattı’nın açılışı için artık günleri değil saatleri geriye saydıklarını kaydederek, “Pendik-Sabiha Gökçen Havalimanı arasında seyahat süresi 10 dakikaya düşecek. Projelerimizle, İstanbul’u modern raylı sistem ağlarıyla baştan başa donatıyoruz” dedi.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, 2 Ekim Pazar günü Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın teşrifleriyle açılacak Pendik - Tavşantepe - Sabiha Gökçen Havalimanı Metro Hattı’nda incelemelerde bulundu. İncelemenin ardından açıklama yapan Karaismailoğlu, “Pandemi, savaş ve çatışmalar gibi nedenlerle dünyada, üretimlerin, yatırımların neredeyse durduğu şu dönemde Türkiye’nin yarınlarına yaptığı çok önemli bir yatırımı daha halkımıza sunmak için 2 günümüz kaldı. Bu muhteşem projeyi İstanbul’a, İstanbulluya kazandırmanın heyecanını, mutluluğunu ve gururunu yaşıyoruz” dedi

366 KİLOMETRE RAYLI SİSTEMİN TAMAMI AK PARTİLİ YÖNETİMLER TARAFINDAN HİZMETE SUNULACAK

Raylı sistem hatlarının yaygınlaşmasının, özellikle büyük şehirlerdeki artan nüfus ve araç sayısıyla yoğunlaşan trafik sıkışıklığını azaltmanın en önemli yolu olduğunu vurgulayan Karaismailoğlu, bunun bilinciyle, Bakanlık olarak, vatandaşların hayatının kolaylaşması, işlerine, ailelerine hızla kavuşabilmeleri ve konforlu bir ulaşım için önemli altyapı projelerini hayata geçirdiklerini söyledi. “Ülkemiz genelinde 12 ilimizde 811,4 kilometre şehir içi raylı sistem hattı işletme altındadır” diyen Karaismailoğlu, “Dünyanın en büyük metropollerinden olan İstanbul’u modern raylı sistem ağlarıyla baştan başa donatmaya devam ediyoruz. İstanbul’da an itibariyle; Gayrettepe-Kağıthane-Eyüp-İstanbul Havalimanı, Başakşehir-Çam Sakura-Kayaşehir, Halkalı-Başakşehir-Arnavutköy-İstanbul Havalimanı, Altunizade-Ferah Mahallesi-Çamlıca Camii-Bosna Bulvarı Raylı Sistem Projesi, Kazlıçeşme-Sirkeci Raylı Sistem ve Yaya Odaklı Yeni Nesil Ulaşım Projesi, Bakırköy-Bahcelievler-Güngoren-Kirazlı Metro Hattı ile açılışını Pazar günü hep birlikte ve gururla yapacağımız Pendik- Tavşantepe -Sabiha Gökçen Havalimanı Metro Hattı’nın da dahil olduğu, tam 103,3 kilometrelik 7 hatta İstanbul için 7/24 çalışıyoruz. Bildiğiniz gibi, eser siyasetimizin değerli parçalarından ve asrın en önemli projelerinden biri olan Marmaray ile Levent-Hisarüstü Metrosu’nun uzunluğu 80 kilometredir” ifadelerini kullandı.

Şu an İstanbul’un işletilmekte olan raylı sistem ağının 263 kilometre olduğu düşünüldüğünde; yapımı devam eden projelerin bitmesiyle bu rakamın 366,3 kilometreye yükseleceğine işaret eden Karaismailoğlu, 366 kilometre raylı sistemin tamamının AK Partili yönetimler tarafından yapımı tamamlanıp, hizmete sunulmuş olacağına dikkati çekti.

ARTIK GÜNLERİ DEĞİL SAATLERİ GERİYE SAYIYORUZ

Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu, “Günlük 1 milyon 200 bin yolcuya hizmet verebilecek kapasitede ve 80 kilometre hıza sahip metro hattımızın açılışı için artık günleri değil saatleri geriye sayıyoruz. Son 48 saatin içerisindeyiz. Dünyanın en önemli havalimanlarından olan İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı’na raylı sistem bağlantısı sağlayarak, bu alana ulaşımda hizmeti, konforu, güvenliği arttırıyoruz. Pendik Tavşantepe’den başlayıp Fevzi Çakmak, Şeyhli, Yayalar, Kurtköy istasyonlarından geçerek İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı’na ulaşacak hattımız 7,4 kilometre uzunluğundadır. Artık, İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı’na, Kadıköy–Kartal– Kaynarca Metro Hattı’nın devamında doğrudan raylı sistem ile güvenli, hızlı ve ekonomik şekilde ulaşmak mümkün olacak. Pendik'teki yoğun yolculuk hareketinin olduğu mahalleler de metroya kavuşacak. Şeyhli, Yayalar, Fevzi Çakmak ve Kurtköy mahalleleri metro konforuyla buluşuyor” değerlendirmesinde bulundu.

İSTANBUL’UN HAVALİMANLARINI METRO İLE BULUŞTURUYORUZ

Hattın faaliyete başlamasıyla İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı’ndan; Pendik Tavşantepe’ye 10 dakikada, İstanbul Anadolu Adliyesi’ne 12 dakikada, Kadıköy’e 45 dakikada ulaşmanın mümkün olacağının altını çizen Karaismailoğlu, açıklamasına şöyle devam etti:

“2 Ekim’de, Kadıköy–Pendik Metro Hattı’nın devamı niteliğindeki, Pendik – Sabiha Gökçen Havalimanı Metro Hattını Cumhurbaşkanımızın teşrifleriyle açıyoruz. Ardından; Gayrettepe – İstanbul Havalimanı metro hattımızın Kağıthane – İstanbul Havalimanı kısmını milletimizin hizmetine sunacağız. İstanbul’un havalimanlarını metro ile buluşturacağız. Daha sonra da Başakşehir-Çam ve Sakura Şehir Hastanesi’nden de geçen, Başakşehir – Kayaşehir Metro Hattı’mızın açılışını gerçekleştireceğiz. Ardından diğer metro hatlarını da bir bir hizmete açacağız.”

PLANLI YATIRIMLARIMIZLA MİLLETİMİZE HAK ETTİĞİ PROJELERİ KAZANDIRDIK

Dün Kocaeli’nde; Darıca Sahil-Gebze OSB Raylı Sistem Hattı çalışmaları kapsamında Adliye İstasyonu ayna birleşimi töreni gerçekleştirdiklerini anımsatan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Karaismailoğlu, bu hat ile Gebze Organize Sanayi Bölgesi ve Gebze-Darıca ilçeleri arasındaki karayolu bağlantısına alternatif bir ulaşım ağı oluşturduklarını söyledi. Bugüne kadar planlı yatırımlarla milletin hak ettiği projeleri kazandırdıklarını, bundan sonra da kazandırmaya devam edeceklerini vurgulayan Karaismailoğlu, “Vizyonumuz sağlam. Stratejimiz hazır. Bugüne kadar, canla başla emek veren mesai arkadaşlarımızla yepyeni başarılara, gurur tablolarına imza attık. Halkımıza sunduk. Biz gururluyuz, milletimiz memnun” dedi.

GÜNÜBİRLİK TARTIŞMALARLA KAYBEDECEK VAKTİMİZ HİÇ YOK

Muhalefetin Sabiha Gökçen Havalimanı eleştirilerini hatırlatan Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu, “Hatırlar mısınız; Sabiha Gökçen Havalimanı’nı için bu bölgeye havalimanı yapmak, ‘Tuz Gölü’ne Alabalık Tesisi Yapmaya Benzer’ demişlerdi. Onların vizyonu da bu kadar. Sabiha Gökçen Havalimanı günlük yaklaşık 600 uçak ve 100 bin yolcuya her gün hizmet veriyor. Havalimanlarımız rekordan rekora koşuyorlar. İstanbul havalimanı Avrupa’da birinci. Sabiha Gökçen Havalimanı Türkiye’nin 3’üncü, Avrupa’nın 8’inci en yoğun havalimanı oldu. Dünyanın önde gelen havalimanları krizlerle boğuşarak kaos yaşarken Türkiye’deki havalimanlarında konfor var. Her daim milletimize, memleketimize, devletimize hizmet yolunda iki günümüzün eşit geçmemesi için gece gündüz çalışıyoruz. Cumhurbaşkanı'mızın önderliğinde memleketimizin her bir noktasında vatandaşlarımıza hizmet ediyoruz. Hayata geçirdiğimiz dev projelerle İstanbul’un değerine değer katıyor, İstanbulluların yaşam kalitesini yükseltiyoruz. Günübirlik tartışmalarla kaybedecek vaktimiz hiç yok! Türkiye’mizi dört başı mamur lider bir ülke yapmaktan geri durmayacağız” diyerek sözlerini tamamladı.